מדוע לא אלך למצעד ואני מתנגד לו – דעתי הקווירית לנושא הגאווה | מאת כתבנו לעניינו חילונים

כזכור פתחנו באתר קהילת קודש נימאנדעסלאנד ירושלים דאשכנז מדור בשם כתבנו לענייני חילונים ושם נדבר על המגזר החילוני. חשוב להדגיש שאנו הראשונים המכירים במצוקת החילונים שלא היה להם כתב אי פעם כבר מאות שנים מאז עידן החילוניות, ואנו הרמנו הכפפה והשגנו כתב לענייני חילונים. והטור של היום הוא על מצעד הגאווה.

בימים האחרונים יצא לי להיות מותקף ללא סיבה מוצדקת על ידי פרו להטב"קית בורה, הפרשיה ירתה בליבי חץ והציתה אצלי תאווה עזה לכתוב על הנושא. אני מהרהר בנושא מס' ימים מה אכתוב? את מי זה יכעיס? וכמה חבר'ה יסתכסכו עימי בגלל דעתי הקווירית בנושא?

ולאחר שראיתי שמתקיפים סופרת שכתבה על פריטים מעור, שהיא תומכת בהרג בעלי חיים ולא מתחשבת ברגשותיהם של צמחונים וטבעונים, החלטתי, חלאס. נמאס לי מה-P C. נמאס לי מהאג'נדות המנסות למשטר את הרוח האנושית, זכותי להיות אדם חשוך זכותי לא לקחת סומא ולהגיד רק את הנהוג בשביל נזיד עדשים חברתי.

האמת היא שלהטב"קיות היא לא הדבר היחיד שמפריע לי, ברם בגלל התמיכה הרבה לה היא זוכה אני חש ניכור רב כלפי התמיכה הזו וכלפי העולם בו אני חי. וכשהנני רואה את האהדה העיוורת לקונספט אני חש תחושת קבס וסובל. ואני מגיב כעת כראקציה, תחשבו שזו נטייתי המינית הקוויירת..

וכשאני מתבונן בדעת הקהל של ידידי בפייסבוק, השטופים בתרבות החילונית, האומרים שהם מתכננים ללכת (אם הם הולכים בפועל, איני יודע) או תומכים במצעד או תומכים בגאווה, אני שואל את עצמי האם בשביל זה יצאתי מהגטו?

למען האמת כשאני בוחן דברים אני נוהג לבחון זאת בשני ראשים. אני בוחן דברים בראש היהודי שלי (הפרטיקולרי) ובראש הגויי שלי (האוניברסלי). א. מה היהדות שלי אומרת לגבי הנושא. ב. מה בתור לא יהודי אגיד בנושא.

בתור יהודי אני יודע שהתורה נגד משכב זכור ושרבנן גזרו נגד קרבה אחרת בין זכרים מבחינה סקסואלית. אני גם יודע שבן נוח מצווה על הנושא. לגבי לסביות אני יודע שאצלנו פוסקים שזה אסור בין מצד פריצות או מצד מעשה ארץ מצרים. ולא ידוע לי שבן נוח מצווה על העניין. לא הרחבתי לשאר התארים הקשורים לכל מיני גורמים המכונים הקהילה הגאה מחמת זאת שזה לא רלוונטי לטעמי. מה שרלוונטי לטעמי הוא שיש קטגוריה של האסורים ביהדות בדרגות שונות ויש שלא. ונקטתי בהומואים ולסביות כי הם נתפסים לי כהעיקר.

אי לכך כשאני רואה מצעד גאווה התומך בהומואים ולסביות איני רואה זאת כדבר שונה מהפגנה למען חילול שבת. האם אני מבין גוי שלא שומר שבת?! אני מבין. האם אני מבין יהודי שלא שומר שבת?! אני מבין. אני בעצמי כגוי הייתי מחלל וכיהודי אסור לי. ובכל מקרה איני יודע מה האמת לגבי השבת או לגבי הנורמה שלי לגבי יחסים אסורים.

ועדיין אני עונה לכל מי שמתעניין בדעתי על הנושא, שאני מסרב בתוקף רב לתמוך במצעד והאנשים נדהמים ולא ברור לי מדוע. איני חש צורך לתמוך בדברים המנוגדים לי. ואיני מתבייש להגיד שהתורה שלי אומרת שאסור לקיים יחסי משכב זכור ושצריך להרוג את הרובע והנרבע בתנאים המתאימים לפי החוק. אני לא מאמין בשוויון. אני מאמין שאנו חיים בג'ונגל והמותאם שורד.

ועל אף שאני יודע שאין לי מנדט בלעדי על האמת ושהנורמות בעולם הן תוצאה של אנרגיה, עדיין אין לי בעיה להתנגד לקבל את הגאה כשווה בין שווים מבחינת הענקת לגיטימציה חברתית למעשיו או הצהרתו על מעשיו. ועל אף שאנשים רבים בעבר הצרו את צעדי ואם לא אזהר אזי רבים יותר יצרו את צעדי בעתיד. בנוסח אחר: אני מלא הזדהות עם הגאה מבחינת עצמאותו המחשבתית, ועדיין אני מתנגד.

מבלי קשר להתנגדותי גאווה, אני גם לועג לאלו שרואים בעניין זהות ולא רק פרקטיקה. פעם סיפרתי לאחי: בשבילך הומואית היא בעלת תאווה, היא רואה את עצמה כחסידת גור. סיפרתי לו שפעם הומואית אמרה לי שהיא לסבית והיא בדרך למקווה בר. ואני שאלתי את עצמי, מה העניין שלה להגיד לי זאת. ואז הבנתי שהיא כבר לא רואה זאת רק כפרקטיקה או כזהות אישית אלא כזהות קבוצתית וכמו שאני הולך לבית כנסת, היא הולכת למועדון של גאים. ואני גיחכתי לעצמי וכן שהרי: א. איני מאמין בזהות על סמך הגדרה עצמית, שהרי אין כאן מובחנות על ידי האחר אא"כ להצהרה עצמה יש השלכות, כך שאין פה זהות בגלל יחסי מין שאיני רואה, אלא זהות הצהרתית וכדומה. ב. אני לא מקבל הגדרה בנושא של זהות מינית עקב משיכה, שהרי איני יודע למה האדם נמשך, אלא בהתאם למה שהוא מבצע, כך שאין כאן זהות מינית, אלא פרקטיקה מינית. ג. שלאדם יש צורך להגדיר עצמו לפי יחסי מין, הייתי מצפה שהאדם יאבק על דברים פחות מטריאליסטיים ולפי זה ייתן לעצמו זהות קבוצתית. וחרי כל האמור אני שואל את עצמי עד שנהייתי ספקן אני אאמין בכל האמונות הטפלות של הגאים?!

במקביל אני שומע אמירות רבות שיחסי מין גאים אינם טבעיים ולכן יש עימם בעיה. וכאן אני חלוק לא רק כי אין לי מנדט לדעת מהי הנורמה הנכונה לפי הטבע, אלא לפי דעתי הכל טבע. ואקצין ואגיד שהאונס הוא טבעי וגם רצח של מעל חמישה מיליון אנשים בגלל קטגוריה יהודית מסויימת, זה גם טבעי. כל מה שמתרחש בטבע, הוא טבעי.

וכשבעולם עוברים לשפה של זכויות במקום שפה של חובות, ולאשה יש יותר זכויות מגבר, כי היא מסכנה. אני שמח לראות שההומו גובר עליה כי הוא מודר וסובל מפשעי שנאה (שגם פה המונח בוויכוח, מה שגלוי הוא שיש כאן עברה על החוק, אי אפשר לראות שנאה ואם כן מדוע צריך הגדרה מיוחדת?). והומו שחור גובר על הומו לבן וטרנס'גנדר שחור גובר על ההומו השחור. אתם מבינים את הקונספט, בעולם שלנו יש ג'וקר שהוא הכרטיס המנצח, כגון הומואים בליכוד או לסביות למען טראמפ, כבר לא פונים להיגיון אוניברסלי, אלא יש קלפי "זהות" קרבנית מנצחים ב"שם השוויון". ואז אין פלא שאנו שומעים מחד שאין בעניין הזה בחירה שהם חייבים להיות מי שהם כי אין להם בחירה, זו המשיכה שלהם. ומאידך שזכותם לבחור ולהתנסות ושמגדר ומיניות זו הבניה חברתית והדברים יכולים להשתנות ולכל אדם ישנה האפשרות להתנסות. וגם נשמע על טרנס גזעית, של אשה לבנה שהחליטה להתחפש לבחורה ולקבל הטבות כשחורה ולקרוא לכל מי שלא מכיר בה כשחורה, שהוא חשוך. ברם, כך כולם רואים שזה ויכוח אינטרסנטי, ומתחילים להבין שאין כאן זהות מובחנת, ופשוט שזה מאבקי אנרגיה ודרך של אנשים לגבור על אחרים בשיטות חדשות.

ועדיין נוע אנוע עם דעותי ואמשיך לנגוד נגד הגאים להיות גייזים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s