נאום מקדש שם שמים מאת גברת וילהלמינה דיכטער אשתו של המשורר הידוע בקהילה ובעולם. את הנאום נאמה בארץ ישראל מול חרדים מודרנים אוהבי-החופשיים וחופשיים. יש לציין שהיא אשה חשובה ומעניינת ואם ירצה ה' נעלה עוד אמירות שלה. כתבנו לענייני חילונים נכח שם והביא את נאומה לידיעת הציבור.
"הייתי פעם בטקס ושמעתי נושאת דברים חזקה במיוחד, את וילהלמינה דיכטער, להלן חלק מהנאום שהוקדש לזכרו של אל-חאג' מאלִכּ אל-שבאז ועורר רעש גדול בקרב השומעים.
והנה הנאום:
יש שני סוגי חרדים במרחב במדינה מדרום לסוריה:
יש את החרדי המחמד שאוהב את החילוני יותר מאשר החילוני אוהב את עצמו, שאוכל מהאוכל החילוני, משאריות האוכל שהחילוני 'ברוב טובו הגדול' השאיר לו. הוא יודע גם גששים בעל פה והוא מכיר את כל שירי ארץ ישראל יותר מאשר החילוני בעצמו. הוא חילוני (ישראלי) בלבוש חרדי.
כשהישראלי אומר 'אנחנו', החרדי המחמד אומר 'אנחנו'. וכשחרדי עממי נורמלי מציע היפרדות, הוא חושב שהוא, החרדי העממי נפל מהירח, 'אתה מציע להפרד מהישראלי הנחמד שאוהב אותנו, עוזר לנו ודואג לנו?!'
החרדי המחמד גם אוהב לגור ליד הישראלי ולחוש אני השחור השפוי היחיד שנמצא פה. הנה אני יותר טוב משאר השחורים, אני השחור הכי לבן. איזה כיף שיש חילונים.
ויש את החרדי עממי ותמיד היה יותר חרדים עממיים מחרדים מחמדים.
החרדי העממי יודע שהוא הרוב לעומת חרדי המחמד. הוא שונא את הישראלי, הוא לא עומד בצפירה ולא שר התקווה. ולא מעריץ את אלו ששונאים אותו.
כשיש בעיה במדינה, החרדים-מחמדים אומרים אנחנו בצרות או הממשלה שלנו בצרות, החרדים העממיים אומרים, לעומת זאת, הממשלה הציונית בצרות או הממשלה שלהם בצרות.
יש אפילו חרדים מחמדים שאומרים 'חיל האויר שלנו' הפציץ פה והפציץ שם, חיל האויר שלנו? אפילו לא יתנו להם להתקרב למטוס…
אנו לא ישראליים, לא ביקשנו להיות ישראלים. הישראליות נכנסה בנו. אנו לא חוגגים עצמאות, אנחנו עדיין בגלות. כל עוד שאין מדינה יהודית-חרדית אנו עדיין בגלות, 'בגלות בארצנו'.
יש התנגשות בלתי נמנעת בין החילוני (הישראלי) לבין החרדי. החילוני מקדם סדר יום של עולם הזה, ואנו מקדמים סדר יום של עולם הבא – העולם הזה דומה לפרוזדור והעולם הבא דומה לטרקלין.
לא מעצמאותכם ולא מזיכרונכם!
אני לא חרדיה מחמדית שחולה על החילונים, אני חרדיה עממית!
הציבור לא ממש אהב הנאום. חלק מחאו כפיים בהתלהבות למשך זמן ממושך. וחלק ביקשו מהמארגנים להרחיק אותה. היה שישו ושמחו.
אולי ראוי שגם "חרדים עממיים" יזכרו בעובדה ש"הכרת הטוב" מהווהן ערך חשוב ביהדות.
אפילו אם יש לכוון את הכרת התודה לחילונים משוקצים (ולדתיים לאומיים). אבל הם אלו שבזכותם חרדים לא יושמדו בעתיד ביום השואה ב' או ביום השואה ג'.
ובין לבין הם גם ישלמו את רוב המיסים והארנונות, וידאגו גם לרמת החיים של החרדים
אולי אפילו ראוי, לפחות לרגל יום השואה הבינ'ל החל היום, שגם החרדים העממים יזכרו בתפילות שנשאו, במדינות בהם שהו, לרגל שלום המלכות / המשטרים / ראשי הממשלות והשרים. כולל למשטרים שרדפו אחר יהודים והתנכלו להם, כמו המשטר הקומוניסטי בבריה'מ.
כתזכורת חיונית לחרדים בישראל שכנראה שכחו על מה מדובר – מצ'ב נוסח התפילה
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%94_%D7%9C%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D_%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA
אהבתיLiked by 1 person
קמיליה, ברור שיש הכרת הטוב. מה הסתירה?
אהבתיאהבתי
חרדים עממיים ממין נקבה לא נושאים דברים לפני חרדים עממיים ממין זכר ועולה החשד שבדה הכתב הדברים מליבו. ושמעתי אומרים שהתפרסמו הדברים באתר https://iyun.org.il/ וצריך עיון גדול.
אהבתיLiked by 1 person
י.ד. מה הכוונה פורסם בקישור שקישרת, יכול להראות?
אהבתיאהבתי
הקישור הוא לקמיליה אם היא לא מכירה.
אהבתיLiked by 1 person
פינגבק: דיוויד 2012 Duvid – מאת כתבינו לענייני חילונים ותרבות | קהילת קודש נימאנדעסלאנד ירושלים דאשכנז