משבר הקורונה – השלטון הציוני כשל בחרושת התיווך החרדי מקצועי שלו

השלטון כשל בזאת שהוא סמך על חרדים – הרבי נתקל בעוד מאמר חשוב של אחד מחברי הקהילה. והרבי אמר שמצווה לפרסם.


דיברתי עם עיתונאי חרדי על חוסר הציות החרדי לשלטון ולהוראות בדבר הקרונה. לכל דבר היה לו תירוץ מדוע צריך להבין את החברה החרדית.

אמרתי לו, אני איתך, להסביר אכן אפשר. ברם מדוע שחבר'ה לא יגלו בגרות? מדוע לא למנוע הדבקות, בזבוז משאבים, עומס ונפטרים מיותרים?! זה נראה כאילו המגזר שלנו הוא מגזר של ילדים קטנים המשחק שוטרים וגנבים עם השלטון הישראלי. זה עצוב.

וכעת לבעיות שהוזכרו, אם הבית צפוף, מצוין, אז מוצאים פתרון של פעילויות לבית צפוף. פעם אנשים ידעו לגור בבתים קטנים יותר. אם מישהו בבידוד מוציאים אותו מהבית פונים לשלטון להשיג מבנה לכך.

אין תקשורת חרדית טובה? שכל אחד יגלה בגרות ויברר מה קורה. לדוג' שכל אחד ירים טלפון לקו נייעס או לחבר או קרוב חרדק ויברר נתונים. אפשר לצלצל לפיקוד העורף.

אתם רואים את הרחוב ריק, אתם שומעים שיש מיליון מובטלים, אתם רואים את השלטון מתנהל בצורה שלא התנהל אי פעם, אתם קוראים שזה בכל העולם, מה עוד צריך בשביל להעיר את הציבור?

יש כאן גם כישלון של המגזר המתווך בחברה החרדית, פוליטיקאים, פוליטיקאים מקומיים, שתדלנים, חרדקים העובדים בתחום – תמיד אתם יודעים להציג את הבעיות של המגזר, אבל בקורונה נכשלתם. לא בהצגת הבעיות, לא בצרכים ולא בתיווך המידע.

החילונים חושבים שליצמן חרדי ולכן יקשיבו לו. מתברר שהליטאי אומר שהוא גוראי דפוק ולכן הוא לא אמין ואם ליצמן מרים טלפון לרבנים ןעסקנים לא מאמינים לו או לשליחיו כי רואים בהם עסקנים.

אז שולחים "חילונים רציניים" אבל אז החברה לא מבינה שזה רציני כי זה חילונים ולא משלנו, הם סתם מחמירים.

השלטון הציוני אוסר על ישיבות אבל מרשה קניות, אז אתם מפרים התקנה בדבר ואומרים שזה כמו קניות. מפלפלים לי מבלי לנסות להבין או לכל הפחות להקשיב למטרות הממשלה.

תעשיית החרדים המקצועיים נכשלה בתחומים רבים, בצבא, בתעסוקה ועוד. והיא נכשלה גם פה. אולי הפיתרון הוא להפסיק "להתאים" כל דבר לחרדי המיוחד, פשוט להתייחס אלינו כמו אנשים בוגרים. עלו עוד בעיות אבל הרעיון דומה. עלוב כואב ועצוב. צריך לעשות חשבון נפש.

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.