ונסתם ואין רדף אתכם – פרשת בחוקתי

הדברים הבאים מובאים לעילוי נשמת אריה שצ'ופק הי"ד ולרפואת הנפגעים בידי מעשה הטרור של בני העוולה בגבעת שאול בירושלים השבוע ביום כ"ט חשון תשפ"ג (וידוע שראשי התיבות של השנה הם תהא שנת פיצוצים או פיגועים גדולים, ל"ע, וצריך הציבור להיזהר ובפרט שאנו עדיין תחת שלטון ממשלת הדמים).

והנה אמש בבית כנסת של הקהילה הראו להרבי שליט"א בטלפון המחוכם את מראה מעשה העוולה והרבי אמר שכעת יש לו פשט חדש.

"ונסתם ואין רודף" – ויקרא כו יז. כך כתוב בתורה בקללות על עם ישראל אם עם ישראל לא הולך בדרך ה'. והפשט המקובל הוא שסוף כל סוף למרות שהם נסים ללא רודף ולכאורה ניצלו אז מהקללה בזה כל כך, סוף כל סוף הם חיים?

אלא יש לומר שעם ישראל נס לריק ומעייף את כוחו כשזקוק לנוס באמת. וכן כשנס לריק לגמרי גם כשלא יגיע אויב בכלל עם ישראל מגיע למצב בזוי וחלש שגם שאין סכנה הם נסים לשום מקום כי הם חסרי שלווה וכל קיומם מרגיש כהפקר.

והרבי אמר שיש לו פשט חדש על דרך דרש. בנהוג שבעולם שיש סכנה מזהים מאין הסכנה ובורחים מן הסכנה, נניח רואים סוסים רכובים באנשים או רכב ברזל כהטנק המגיע לכיוון היכן שהאנשים נמצאים ואז חיש נסים.

אולם כיום בעוונותינו הרבים ישנם בני עוולה השמים צרור נפץ המפוצץ חדרי בטן וכדומה ואז אחרי הפיצוץ, חלק מהאנשים בורחים אנה ואנה כצאן מפוחד בהדיר כשאין יותר איום לכאורה, כלומר שאין רודף הנראה ובפרט ששבים לרגע קרוב למקום הפיצוץ.

ולמעשה השלטון מצווה ללכת למקום שלא רואים שם משהו היכול להיות סכנה כגון קופסת אשפה או תיבת נסיעה או משא וכעין זה. וזה מחמת שקרה פעמים שהיו כמה פצצות ואז אנשים נפגעו מהפצצה השנייה. וזה מראה לנו כיצד יכולה להיות הקללה משפילה וכמה עם ישראל יכול להגיע לסבל שהוא רץ מבלי היגיון ומבלי שרואים הסכנה שזה איום חדש על האדם שאינו יודע כיצד להציל עצמו.

וכעין זה יש, לא רק בפצצות, אלא גם בחיצי הפצצות המכונים היום רקטות או טילים המגיעים מכיוונים הרבה ולא תמיד האדם יודע כיצד להציל עצמו ולא תמיד חש בסכנה לפני הפגיעה, אלא לאחר הפיצוץ ובכך הוא חש שגופו מופקר לחסדי כלי הזין כלי המשחית מבלי תחושת ביטחון קלה שהוא יכול לברוח ולהינצל.

12 מחשבות על “ונסתם ואין רדף אתכם – פרשת בחוקתי

  1. arikbenedekchaviv

    רק הערה אחת – ממשלת הדמים?
    נדמה לי שפיגועים, הריגות ודומיהם התרחשו לא פחות בתקופת חמורו של משיח [ עד היום אני לא מבין איך איש אינטיליגנטי כלכך מוכן למכור נשמתו למולך ועדת חרדים, שאינם "סוטים מדרך הישר" מוכנים להריח נפיחותיו בשם ולשם היותו "חמורו של משיח".
    חמורו של משיח = נתניהו אם לא הבנת.

    Liked by 1 person

    1. GeorgVon1 מאת

      בממשלה הקיימת יש יותר הרוגים מהשנתיים שקדמו לה יחד. הייתה אפילו כתבה במקום הכי חם בגיהנום שזו ממשלה המתגאה באומות שהרגה גם הרבה יותר ערבים מהממשלה שקדמה לה שנתיים אחורה יחד. אנסה להביא לינק.

      https://www.mekomit.co.il/%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%94-%D7%96%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A7-%D7%91%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%94%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C/

      מאז פרסום הכתבה המספרים רק החמירו.

      אהבתי

      1. arikbenedekchaviv

        שטויות במיץ עגבניות. 12 שנות ביבי הביאו לןטרור שלא יאומן, לשחיתות, לכך שגנב מועד הולך להיות סגן שלו. בחיאת, נו.. אתה הרי איש חכם וחושב. אלא אם כן גם אתה רואה ב-ביבי #חמורו של משיח, ואז הכל כשר.

        אהבתי

        1. GeorgVon1 מאת

          איני תומך בשס וגם לא הצבעתי לנתניהו, זכותם של יהודים לבחור בראש ממשלה הנלחם על חפותו. איני רואה קדושה גדולה בכנסת ולא רואה בעיה שעבריין לשעבר ששילם את חובו לחברה יהיה שר. ברם אף אחד לא מנע מהשמאל המתון כביכול להכנס לממשלה. החרם שהשמאל עשה שנים נגד נתניהו באיצטלא זו או אחרת שלחה אותו אל הימין הקיצוני. כשזה מגיע להרג ערבים נתניהו מתון ואינו מאמין בדרך של אסקלציה אולי כי הוא פחדן אולי כי הוא איבד אח, אולי כי הוא מבין שצריך לפעול במתינות. מצידי שנתניהו ילך וראש הממשלה יהיה יובל שטייניץ.

          אהבתי

          1. arikbenedekchaviv

            החשבונאות הזו לא מענינת אותי. זה שאתה קורא לממשלה חוקית "ממשלת דמים" בעוד ממשלה שהיתה לפניה 12 שנים, שרה"מ כפה כמה מערכות בחירות כדי לחלץ עצמו נראה לך תקין, כאן אני תמה. כל השאר, הבל הבלים.

            אהבתי

        2. GeorgVon1 מאת

          אגב גם בויקי יש נתונים – תחת הערכים: פיגועי טרור לפי שנים – המראים את העלייה הגדולה של שנים אחורה תחת ממשלת בנט לפיד ההרוגים ישראלים. בסופו של דבר לפיד הוא ראש הממשלה הנבחר בישראל שכיהן הכי מעט זמן. וזה עלוב.

          Liked by 1 person

            1. GeorgVon1 מאת

              ממשלת הדמים זה כינוי חזק שהרי הם העבירו הרבה דמים לגורמים שונים. לווסטיה הישראלית, כביכול הקשור לאחים המוסלמיים. ולחיזבאללה דרך ממשלת לבנון בעניין הגז. ומאידך לצער כולנו הממשלה הפכה מממשלת הדמים במובן הממוני לממשלת דמים שחלק ממנה התפאר בכמות הערבים שחיסל. גועל נפש. הפוזיציה מאפשרת לגורמים רבים בעולם להיות מיליטנטיים למרות ששנים הם הטיפו נגד המיליטריזם. ברור לי שהממשלה הקיימת רוצה לדאוג לעם ישראל בדרכה שלה ולא רוצה עוד הרוגים ישראלים. מאידך לא צריך להתכחש למצב היו ממשלת דמים מבחינה כלכלית ועברו להיות ממשלת הדמים מבחינת הדם שנשפך פה במשמרת שלה בשני הצדדים. אני חלוק על דרכה של הממשלה בשני הנושאים.

              אהבתי

              1. arikbenedekchaviv

                לא קונה את ההתפלפלות שלך. מול 12 שנות שלטון #חמורו של משיח, לפיד לא בא למקדמי הגאולה בטוב, זה ברור. חבל שכל המשיחיסטים ורבניכם העיוורים למציאות לא לומדים היסטוריה כמו שצריך, וממגלים, שכל מקדמי הגאולה הובילו לאסונות רבים. [למעט רצח יהודי אירופה, שלא קשור לקידום גאולה יהודי, אבל קשור למיתוס גאולה ארחר לגמרי.]

                אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.