מעשה ניסים על ידי ספר על הרמב"ם בעזה

מעשה עליז שהתפרסם בהקהילה הקדושה בארץ ישראל ורואים כאן את טבע העולם וחיוכה של ההשגחה.

חרדק אחד, בשם שרוליק שפרבר, ממעריצי אותו האיש, החכם העילוי הלמדני הגדול והמקנטר הענקי, דוקטור ישראל נתנאל רובין. והיה אותו קלגס בצבא הציוני בזמן מלחמת בראשית הידועה המחזות רבין כמלחמת שמחת תורה ושלחוהו הסרדיוטים לעזה.

והלך וטרח במיוחד לפני כניסתו לגוב האריות של המרצחים הישמעאלים עזה לרכוש במיטב כספו ספר כפירותיו של הרמב״ם. אמר במחשבתו אולי יוכל לעשות פרסומי ניסא גדול לזה הספר של אהובו הגדול. החייל החרדק רצה שיתפרסם בעולם שבזכות זה הספר, שאין דעת רבים נוחה הימנו, ניצל ממוות.

והיה דואג לשים הספר בכל מיני דרכים על חזהו לשומרו עליו מכל רע מפני חיצי המוות. ויהי היום ויורה מומחה מחמדי בקנה האש (המכונה צלף בלשון הצעירים) וירה בו כדור גדול של צלפים ופגע בהספר כפירותיו של הרמב״ם ובזכות כך ניצל ממוות בידי בן העוולה הרשע המחמדי החמאסי. וישמח שרוליק מאוד מאוד. ויודה מיד לה' על חסדו הגדול ובפרט שיוכל לספר המעשה שניצל בזה הספר וכך יהיה אי"ה פרסומי ניסא עצום. וכל גופו של שרוליק החרדק שש עלז ועלץ.

ודאג לפרסם הסיפור לכל עבריו שבזכות הספר המופלא 'כפירותיו של הרמב״ם' ניצל ממוות. וחשב שבזכות כך יבואו צעירי הצאן לרכוש הספר ויתגדל ויתקדש שמו של אותו החכם רובין. ורבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום.

והנה בעתונות המכונה חרדית וכן בשאר מקומות הנייעס כתבו שהרמב"ם ז"ל הציל יהודי ממיתה משונה בעזה. 'קידוש שם שמים בעזה – בעקבות ספר שעוסק בחידושים הרמב״ם על הנשר הגדול רבי משה בן מימון ניצלו חייו של חייל דתי. הספר היה על גופו של החייל שומר המצוות הקובע עצים לתורה ומנע חדירת קליע ענק לגופו של החייל. הקליע חדר השריון של החייל ונעצר בנס בספר על הרמב״ם'.

ולא ידעו הציבור שמדובר בספר של אותו האיש רובין המקנטר, חשבו אולי ספרים של חצר בריסק או אבן האזל וכו'. לפיכך שרוליק שפרבר החליט להשאיר הספר המכעיס בעזה.

5 מחשבות על “מעשה ניסים על ידי ספר על הרמב"ם בעזה

  1. י.ד.

    טוב, לא הייתי מודע לספר כפירותיו של הרמב"ם. הכרתי רק את הספר "מה שאלוהים לא
    יכול". ספר מעולה שסופו חותר תחת תחילתו. אחריו הבנתי שלא הבנתי.

    בתאריך יום ב׳, 8 בינו׳ 2024, 14:16, מאת קהילת קודש נימאנדעסלאנד ירושלים

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה