מעשה בפורק עול התורה והמצוות שאמר שהצביע בבחירות להכנסת ג

כידוע דעת הקהילה הקדושה שנים הרבה מאוד שאין לריב על דבר הבחירות. אין זה כה חשוב, קול אחד אינו משפיע. ומדוע לאדם לטרוח ולמסור נפש כשקול אחד לא משפיע. מאידך גיסא טוב אם הציבור יעשה ויצביע למפלגה שעושה הכי טוב למען עם ישראל.

ומי שסובל מחרדת בחירות בגלל כל מיני תעמולנים המפחידים אותו והוא מפחד מקללות או מאימת היום גרידא, אזי הרבי שליט"א פעמים רבות מורה לאותם מסכנים לא להצביע כלל. לראות שלא קורה כלום, אין עונש וצווחה והכל יהיה בסדר. הרבי אומר שחשוב לא להצביע לפחות פעם אחת כדי להרגיש חירות הנפש ופחות שיעבוד לתעמולה למען הפרלמנט הלאומי והעבודה זרה של של המנהיגים.

@harabanit

"לאורו נסע ונלך" • כניסת מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין לטיש הקפות שניות בישיבת פוניבז'. #חרדים #בחירות #הרבנית

♬ צליל מקורי – הרבנית בטיקטוק

ובארץ ישראל רוב האדוקים מאוד הקרויים חרדים מקפידים להצביע למפלגת יהדות התורה שהפתק שלה הוא ג'. ועושים על זה תעמולה חזקה ונוראה ואין עוד ציבור בעולם אולי שמצביע יותר מהם.

וידוע הוורט החכם שפעם היה רב שאמר אם אצל אלו שאומרים, כגון בקהילת העדה החרדית בירושלים, שהרבי שליט"א מקורב אל חלקם בקשרי משפחה… שזו העבירה החמורה ביותר כמו חמץ, ואם בקרב הרבנים של ג' ושס אומרים שזו המצווה הגדולה ביותר כמו אכילת מצה, שזה לא זה ולא זה.

ועל כן מורה הרבי שליט"א פעמים רבות לאנ"ש השואלים מה לעשות, להצביע למה שפחות יעשה להם מחלוקת אם הם יגידו בטעות מה הם הצביעו, למה לאדם לעשות מחלוקת ולרכוש לו שונאים? ואם האדם אינו יכול לוותר להעניין שישנה את דבריו מפני דרכי שלום.

לא ברור האם הם מאיימים ברצח על מי שלא מצביע

והנה מישהו מאנשי הקהילה בארץ הקודש שלח לנו מעשה נאה ומעורר מחשבה לגבי הבחירות:

והנה המעשה:

שמעתי בשבוע האחרון בחתונה סיפור מופתי. ואשמח אם הציבור יפיץ המעשה לחזק את לב הציבור במערכת הבחירות.

בסביבה שלי באזור מגורי היה בחור חושב, בן של אדם תורני מוכר ובעל חסד גדול, שחיפש את דרכו, ותקופה מסוימת הפך לחופשי בעיני עצמו מן המצוות , ל"ע.

ופעם אחת לאחר שכבר פסק מלשמר התורה והמצוות, אימו ביקשה ממנו שלכל הפחות יעשה מצוה אחת – שיצביע לפתק הקדוש ג' ויקדש שם שמים.

והוא הצביע באמת למפלגה חופשית. אבל לא היה לו נעים מאימו. הוא החליט לשמח אותה ואמר לה שהוא הצביע לפתק הקדוש ג'. וגם הראה לה צילום שתיעד את עצמו כשהוא מכניס את הפתק הקדוש ג' למעטפה בקלפי. ואימו שמחה מאוד על הבן שלה שלא איבד את הניצוץ היהודי. וכך על ידי אמירה והצהרה גרידא הוא שימח את אימו.

וגיבור המעשה שלנו לאחר זמן לא רב החל לחשוב מחדש על חייו, קיבל על עצמו עול מלכות שמים, התחיל להתחזק והחל לשמור שבת ולהקפיד במצוות. ויש אנשים שלא יכירו אותו היום מרוב השינוי העמוק בחייו.

והוא תוהה לעצמו כיום מתי הכל התחיל? האם זה התחיל מתי שאמר לאימו שהצביע למפלגה הקדושה של אנ"ש – יהדות התורה של הפתק ג? ואם הוא היה מצביע באמת האם הוא היה מתחזק יותר ורואה יותר ישועות?

ולב מי לא יתעורר ממעשה מרגש זה! אימהות קדושות לא להתייאש. אפשר לבקש גם מבנים שפרשו זמנית להצביע לפתק הנכון והקדוש כהוראת רבותינו. ואולי מצוה גוררת מצוה ולבסוף הבן יחזור לאבינו שבשמיים.

2 מחשבות על “מעשה בפורק עול התורה והמצוות שאמר שהצביע בבחירות להכנסת ג

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.