קיימו וקיבלו עליהם מאהבה – סיפור לפורים – מעשה באברך שהחליט להיות מזרוחניק (דתי לאומי)

מישהו סיפר מעשה נאה בפורים לרבי שליט"א – והרבי ביקש שנפיץ הסיפור לתועלת אנשי החינוך וכן הרבי הכריז שהעניין טוב כסיפור לחג הפורים ומסביר את החיזוק שקיבלנו בשעתו ואנו מקבלים בפורים. חשוב להגיד כמובן ששינויים הוכנסו מסיבות מובנות.

יש איזה רב מעניין ופופולרי מאוד במגזר שפעם למד בכולל והיה לו כמה דיונים עם החברים לכולל. ויום אחד, אחד החברים או החברותות שלו אמר לו בזה הלשון: "אתה ממש מדבר כמו "מזרוחניק" (כינוי לדתיים לאומיים בגלל תנועת המזרחי הידועה בפשרנותה ובכך שרבים מבניה ירדו מן הדרך), ל"ע". ויום אחר מישהו אמר לו, הדעה שלך היא דעה של מזרוחניקים – כלומר שזו דעה לא טובה ואולי אפילו קרובה לכפירה.

בעקבות האיש שאמר שהוא מדבר כמות מזרוחניק, עשה הרב ונהפוכו והלך לרעות בשדות זרים. אמר לעצמו: "אוקיי, נשמע שהם מדברים לעניין". ולאחר זמן כשאמרו לו אתה טוען "כמו מזרוחניקים", הוא היה עונה: "מי אמר שיש בעיה להיות מזרוחניק?!".

תקופה האיש היה הולך לשמוע שיעורים אצל בני דודנו המזרוחניקים. והוא אפילו באיזשהו שלב תלה יריעת בד בצבע כחול לבן כמנהגם של המזרוחניקים בזמן הימים הטובים של השלטון הציוני. וגם הלך לאוניברסיטה שלהם בשם בר אילן והפך לרב קהילה של אנשים מדתלשים רבים כמו אצל המזרוחניקים. והוא החל מכריז שהוא מזרוחניק והחברה החרדית צריכה ללמוד מהם והם יותר מוצלחים.

ברם יום אחד לאחר כמה שנים שלו בגלות האיש חזר לכולל והחל ללמוד ולטעון שהוא חרדי ולא מזרוחניק. ואף אחד לא הבין פשר העניין.

ויום אחד שמוליק נייסלער דובב אותו ושאל אותו: "וואס פשט?". הסביר לו אותו רב, כשהלכתי למקום שלהם, של המזרוחניקים, הם היו אומרים לי: "אתה מדבר כמו חרדי, אתה אומר בדיוק כמו החרדים נשארת חרדי וכולהו. הבנתי שאני לא כמותם ולא אהיה כמו כל המונם בגלל מורשתי החרדית. אז הלכתי לרעות חזרה לשדה בור החרדי שלי, אמרתי לעצמי מה הבעיה ללמוד בכולל כמו חרדי רגיל? ולכן נשארתי חרדי בכולל, בסופו של דבר, וחרדי נולדתי וחרדי אמות. עדיף להיות זר בבית שלי מאשר זר בבית שלהם.

לפעמים האדם בשביל למצוא את מקומו תחת השמש זקוק הוא לעשות מסע, גלות כמו עריכת הגלות של הגר"א. הוא צריך לצאת ממקומו ואז להתחבר חזרה למקורות בחיבור חזק. וכמו המעשה של היהודי מהכפר ויסבקר שהלך לחפש אוצר תחת הגשר כי חלם על כך בלילה. הגיע היהודי לגשר ופגש שם מישהו וסיפר לו החלום, ואמר לו האדם הלז, אני חלמתי שאצל יהודי בכפר ויסבקר יש אוצר תחת התנור. והיה זה אותו יהודי. הבין היהודי שהשם שלח אותו לשמוע זאת והלך לביתו ומצא האוצר.

וזה ממש כמו עם ישראל שרעה בשדות זרים בזמן אחשורוש משום שנהנה מסעודתו של אותו רשע או משום שהשתחווה לצלם, ניסה "להשתלב" בין הגויים. ואחר כך חזר לרעות בשדותיו לאחר שראה שהגויים שונאים אותו והוא צריך לההשלב אצל השם וקיים וקיבל עליו מאהבה את התורה ככתוב בשבת פח.

וזה מסביר מדוע הרבה מהאנשים מתחפשים לגויים רשעים ופרוצים בחג הפורים ואחרי זה מקבלים על עצמם עול הגמוניה ונהיים צדיקים גדולים. הם משתכרים, מנבלים פיהם וכדומה – אינם יודעים בין ארור המן לברוך מרדכי, ואז לאחר שפג יינם רואים שלא טוב היות האדם מופקר, ומקבלים על עצמם עול מנהגי החברה ונהיים אנשים טובים.

6 מחשבות על “קיימו וקיבלו עליהם מאהבה – סיפור לפורים – מעשה באברך שהחליט להיות מזרוחניק (דתי לאומי)

  1. arikbenedek

    מהו הלייקח?
    שמתי שם שיהדות התורה עסוקה במיוחד בגינוי מפלגתו של בן גביר, כיוון שאללי הוא מזרוחניק, ולא בגלל שיש לו דעות כמו לצורר הגדול ביותר של היהודים. אבל מהכרות מעמיקה עם הצו האלוהי להשמיד את העמלק [ היש עוד עם שנקרא עמלק] אינני מופתע מהחיבה העמוקה של גובראין יהודאין להצטרף להמן היהודי הנורא, בן גביר, שאגב תומך בשירות נשים בצבא~!!

    Liked by 1 person

    1. lavlarhakehila לבלר הקהילה

      החיבה לבן גביר היא יותר אצל אלו הקרובים למתנחלים וחבד בג' ועמך בשס. רוב החברה החרדית סולדת ממנו. הבעיה פה היא סמוטריץ – הוא אדם עם אופי חרדי – מראה חרדי כמעט, רהוט שנון, חכם, צדיק, ומשתף פעולה עם חרדים ומגנה כשנעשה עוול לחרדים. כאן יש התמוטטות – החשש הוא שאם יצביעו פעם אחת מחוץ למפלגה החרדית, אז נשבר המונופול של המפלגה החרדית ויצטרכו לעבוד קשה לגייס קולות בעתיד.

      כלומר אסטרטגית לו הטאבו של הצבעה למפלגות לא חרדיות נשבר החברה החרדית הפוליטית בבעיה.

      בנימאנדעסלאנד, אוהבים את סמוטריץ וסולדים מבן גביר. בנימאנדעסלאנד עד היום הרבי שליט"א הצביע יהדות התורה, איחוד לאומי מפדל וליכוד או לא הצביע אפילו מס' פעמים. לבן גביר לעולם לא היה הו"א.

      השנה יש דיון בנושא – מצד אחד הרבי שליט"א מאמין שסמוטריץ מועיל לחברה החרדית. מאידך גיסא יש שם את בן גביר. ובנוסך הרבי גם אוהב את האסטרטגיה של נתניהו.

      בכל מקרה, הרבי מאמין שבחירות זה לא עניין חשוב וכל אחד יעשה מה שליבו חפץ

      אהבתי

        1. lavlarhakehila לבלר הקהילה

          העם החרדי אכן לא מאמין בשוויון ולא נבהל מגזענות וכד'. וזה ללא קשר לסמוטריץ. העם מאמין שאם המשיח יבוא אפשר לגרש הערבים מפה גם במחיר מוות. אולם החרדים גם מאמינים לא להתגרות באומות.

          בפועל יש בעיה בלגיטימיות של בן גביר. ובגלל שעבר החוק של הבלוק הטכני אז יותר אנשים יצביעו לרשימה שלו. וזה יכול לעודד אנשים להצביע לו.
          למעשה סמוטריץ אהוד מאוד על כלל המגזר, בן גביר יוצר בשוליים וחב"ד

          אהבתי

כתיבת תגובה